This "Naturalis Historia" comprises a series of drawings and sculptures that are studies of scale around the idea of physical appearance, measuring systems and rendering parameters. All these studies approach the Form as a mutant representation of a unique Concept.

Form: physical appearance of the work.
Idea: Mental Representation of a Known entity.
Concept: The Main Parameter that defines the work.

The ideas of the different entities (shark, bird or whale) are represented by a 2D drawing on a collage of different pieces of A4 papers. Each of the drawings contains the exact quantity of paper needed to represent the entity. Therefore, the amount of A4 pieces varies according to the size of the drawn entity. Like a puzzle, when all the pieces of paper occupy the right position, the 2D representation is revealed as a unification of different and independent units. In this case the Form evidences the Idea.
The fragmentation of the whole is carried out by the pilling up of the different units of A4. In the mutation to this new Form, the pile of papers, lies the Essence of the Process, the Concept of the work. Ii is then when the thickness of the wooden box that contains the pile of paper represents the potential Idea.

The name "Naturalis Historiæ" references the work of Pliny "the Elder", an encyclopedia dedicated to the emperor Titus composed of 37 volumes in subjects such as Zoology, Botany, Geography, Medicine, Astronomy or Art. Also practical manuals of Gardening or Meteorology. It is one of the largest works that we preserve from the Roman Empire and, according to its author, contains the experiences and studies of about 100 scholars. The compilation of all these works was carried out through the study of more than 2.000 books.

Esta "Naturalis Historia" comprende una serie de dibujos y montajes escultóricos que son estudios de la Escala sobre la idea de la apariencia física, los sistemas de medición y los parámetros de representación. Todos estos estudios abordan la representación de la forma como una interpretación mutante de un Concepto único.

Forma: Apariencia física de la obra.
Idea: Representación mental de un ente conocido.
Concepto: Parámetro principal que define la obra.

Las ideas de los diferentes entes (tiburón, pájaro o ballena) son representadas por un dibujo en dos dimensiones sobre un collage de papeles A4. Cada uno de los dibujos contiene la cantidad exacta de papel necesaria para representar el ente completo. De este modo, la cantidad de A4s varía dependiendo del tamaño del ente dibujado. Como un puzzle, cuando todos los papeles ocupan la posición correcta, se descubre la representación en dos dimensiones como una vinculación de unidades diferentes e independientes. En este caso la Forma evidencia la Idea.
La fragmentación del conjunto se lleva a cabo a partir del apilamiento de las diferentes unidades de A4. En la mutación a esta nueva Forma, como pila de papeles, se encuentra la Esencia del Proceso, el Concepto de la obra. Es entonces cuando el espesor de la caja de madera que contiene la pila de papeles representa la Idea en potencia.

El nombre "Naturalis Historiæ" hace referencia a la obra de Plinio "el Viejo", enciclopedia dedicada al emperador Tito, compuesta de 37 volúmenes que tratan de temas como la Zoología, la Botánica, la Mineralogía, la Geografía, la Medicina o la Astronomía, además de prácticos usos como la Jardinería y la Meteorología. Es una de las obras más extensas que conservamos del Imperio Romano y, según su autor, aúna las experiencias y estudios de unos 100 eruditos anteriores y coetáneos de Plinio. Al parecer, la recopilación de todos esos trabajos la llevó a cabo el autor a partir del estudio de más de 2.000 libros.

Obras:

Physeter Macrocephalus

Manta Birostris

Carcharias Taurus

Carcharodon Carcharias

Cetorhinus Maximus

Prionace Glauca

Carcharhinus Melanopterus

Monodon Monoceros

Mola Mola

Architeuthis Dux

Phoenicopterus Roseus

Bos Taurus